Mechanika samochodowa - co warto wiedzieć

ia się w momencie, gdy akurat musimy pilnie z niego skorzystać, co sprawia nam sporo problemów. Najlepiej jest oczywiście zapobiegać takim sytuacjom, w czym pomagają nam regularne przeglądy techniczne, ale jeśli mimo tego pojawi s

Mechanika samochodowa - co warto wiedzieć

Naprawianie aut

Samochód daje nam wygodę i komfort, dlatego ważne jest, by był sprawny zawsze, gdy tego potrzebujemy. Każdy wie doskonale, że awaria samochodu często pojawia się w momencie, gdy akurat musimy pilnie z niego skorzystać, co sprawia nam sporo problemów. Najlepiej jest oczywiście zapobiegać takim sytuacjom, w czym pomagają nam regularne przeglądy techniczne, ale jeśli mimo tego pojawi się jakaś usterka, warto jak najszybciej zareagować. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji? Zazwyczaj najszybszą i najskuteczniejsza metodą jest oddanie pojazdu do naprawy. Musimy więc wtedy znaleźć dobry warsztat, który zapewni nam wysoką jakość usług i gwarancję, że nasz samochód szybko powróci na drogę w dobrym stanie technicznym.


Samodzielna wymiana części samochodowych

Chociaż serwisowanie samochodów nie należy do zbyt tanich usług, to jednak warto przekazać nasze auto pod opiekę specjalisty. Fachowiec, który dysponuje nie tylko odpowiednim oprogramowaniem komputerowym do zdiagnozowania przyczyny awarii, ale także często wieloletnim doświadczeniem w tym zakresie z pewnością o wiele lepiej poradzi sobie z naprawą zepsutego auta niż amator. Co prawda wiele osób decyduje się na samodzielną naprawę auta, jednak może się okazać, że wymiana części na własną rękę może doprowadzić nawet do większej usterki w naszym samochodzie. Wtedy koszt naprawy może być o wiele bardziej odczuwalny dla portfela, więc jest to bardzo nieopłacalne.


Czym różnią się akumulatory?

W zależności od składu elektrolitu i budowy elektrod rozróżnia się następujące rodzaje akumulatorów:

Akumulator kwasowo-ołowiowy (akumulator Plantego) ? w którym elektrolitem jest roztwór kwasu siarkowego, elektroda (?) wykonana jest z ołowiu (z dodatkami) w formie siatki, zaś elektroda (+) jest wykonana z tlenku ołowiu(IV) PbO2 immobilizowanego na ramce ołowianej ? tego rodzaju akumulatory są masowo wykorzystywane w samochodach. Zaletą akumulatora ołowiowego jest zdolność rozładowania dużym prądem przez krótki czas, prostota układu ładowania, niska cena w stosunku do pojemności. Wadą jest znaczna masa przypadająca na jednostkę pojemności.
Akumulator NiCd ? zwany też wtórną baterią alkaliczną ? w której elektrody są wykonane z wodorotlenku niklu i wodorotlenku kadmu, zaś elektrolitem są półpłynne lub stałe substancje o składzie chemicznym różniącym się w zależności od producenta, ale zawsze posiadającym silnie zasadowy (inaczej alkaliczny) odczyn.
Akumulator NiMH ? ulepszona odmiana akumulatorów NiCd, w których jedna z elektrod jest wykonana z niklu, zaś druga elektroda ze spieku metali ziem rzadkich w atmosferze wodoru. Rolę klucza elektrolitycznego spełnia gąbczasta struktura nasączona substancjami alkalicznymi oraz złożonym chemicznie katalizatorem. System elektrochemiczny jest zdolny do absorpcji wydzielających się podczas ładowania gazów, szczególnie wodoru. Akumulator jest całkowicie szczelny i charakteryzuje się długą żywotnością.
Akumulator Li-ion ? w których jedna z elektrod jest wykonana z porowatego węgla a druga z tlenków metali, zaś rolę elektrolitu pełnią złożone chemicznie sole litowe rozpuszczone w mieszaninie organicznych rozpuszczalników.
Akumulator litowo-polimerowy ? odmiana akumulatorów Li-ion, w których ciekły elektrolit jest zastąpiony stałym elektrolitem polimerowym wykonanym z np. gąbek na bazie poliakrylonitrylu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny