Samochód i jego problemy

starczy jedynie odpowiednio zareagować i zapewnić naszemu autu skuteczną pomoc. W zależności od sytuacji, konieczne może być zamówienie pomocy drogowej i odholowanie auta lub też po prostu udanie się z nim do odpowiedniego warszta

Samochód i jego problemy

Jak radzić sobie z awariami aut?

Awarie samochodów zdarzają się każdemu z nas, jednak nie jest to oczywiście powód do paniki. Jeśli przydarzy nam się taka sytuacja, wystarczy jedynie odpowiednio zareagować i zapewnić naszemu autu skuteczną pomoc. W zależności od sytuacji, konieczne może być zamówienie pomocy drogowej i odholowanie auta lub też po prostu udanie się z nim do odpowiedniego warsztatu. W każdym przypadku należy oczywiście dostosować konkretne czynności do danej sytuacji, a dzięki temu bardzo szybko i bezproblemowo poradzimy sobie z awarią naszego samochodu. Jeśli nie wiemy co zrobić, gdy samochód się popsuł i potrzebujemy porady, warto w tym celu poszukać informacji w Internecie. Znajdziemy tam wiele przydatnych porad.


Czy każdy musi serwisować samochód?

Serwisowanie samochodu to czasem najlepsza metoda na unikanie wszelkich usterek oraz awarii, jakie pojawić się mogą w najmniej oczekiwanym momencie. Regularne przeglądy techniczne, czasowe naprawy, drobne poprawki - wszystko to razem gwarantuje nam, że nasze auto będzie sprawne i posłuży nam dobrze przez długi czas. Każdy właściciel pojazdu powinien bardzo poważnie podchodzić do takich kwestii, ponieważ często dzięki nim można uchronić się przed większymi kosztami oraz niebezpieczeństwem, jakie niesie za sobą niesprawny samochód. Warto także wiedzieć, że okresowe przeglądy techniczne to prawny obowiązek posiadacza samochodu, a ich unikanie grozi konsekwencjami prawnymi.


Urządzenie biegu jałowego

Urządzenie biegu jałowego pozwala na wzbogacenie mieszanki w momencie kiedy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym. Podczas biegu jałowego silnika, kiedy kierowca nie naciska na pedał przyspieszenia przepustnica jest prawie całkowicie zamknięta. Pozostaje tylko niewielka szczelina dla przepływu dawki mieszanki pozwalającej utrzymać obroty silnika na poziomie 800-900 obr/min. Prędkość przepływu powietrza jest na tyle mała, że z rozpylacza znajdującego się w gardzieli nie jest podawana wystarczająca ilość paliwa i mieszanka jest zbyt uboga. Kanalik, którego ujście znajduje się w przelocie gaźnika, tuż przy brzegu zamkniętej przepustnicy, pozwala na wzbogacenie mieszanki. W położeniu spoczynkowym przepustnicy powietrze płynie z największą prędkością koło jej brzegów co powoduje zasysanie paliwa z kanalika urządzenia biegu jałowego. W momencie kiedy przepustnica zacznie się otwierać prędkość powietrza spadnie w rejonie przepustnicy (powiększy się przekrój kanału powietrznego w tym miejscu) a wzrośnie w rejonie gardzieli. Dlatego paliwo przestanie wypływać z kanalika wzbogacającego mieszankę, a pracować zacznie główna dysza w zwężce.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik